Mój dyplom magisterski to inscenizacja opery Rigoletto Giuseppe Verdiego w oparciu o plany sceny Teatru Wielkiego w Warszawie. Moją inscenizacje przenoszę na obrzeża bliżej nieokreślonego miasta – osią scenografii jest skrzyżowanie, przytłaczający sznur budynków ciągnie się na 45 metrów, do tylnej kieszeni sceny. W miarę upływu akcji, zaciera się granica między wnętrzem, a zewnętrzem. Scenografia odrealnia się. Charakter kostiumów postaci jest dopełnieniem atmosfery inscenizacji. Decyzja osadzenia Rigoletta w takim świecie i przestrzeni wynikła z tego, że złożoność i bezkompromisowość relacji świata ulicy wpisuje się w dramat tego utworu. Od elewacji budynków odbija się echem fatum, które ciąży na Rigoletcie. Bohater spogląda na swoje odbicie w sklepowych szyldach, czuje się obserwowany, błądzi w skąpanym w neonach labiryncie.
W mieście, z którego nie ma ucieczki.
(ur. 1990)
Absolwent Wydziału Scenografii ASP w Warszawie (2015). Zajmuje się scenografią teatralną i filmową, projektowaniem kostiumów, grafiką, muzyką i poezją. Autor scenografii do dokumentu fabularyzowanego Radosław II (2014). Współpraca scenograficzna przy filmie Baby Bump (2015). Asystent Leszka Mądzika: opera Cavalleria rusticana, Teatr Wielki, Poznań (2015); spektakle (2015) Z mroku, Łazienki Królewskie, Warszawa, i Czas kobiety, Teatr Stary, Lublin. Wyróżnienie w konkursie o Nagrodę Scenograficzną im. Jerzego Moskala, Festiwal Nowej Scenografii, Katowice (2015).